Post Image

L’alcaldessa de Gandia, Diana Morant; el vicealcalde, regidor d’Urbanisme i portaveu de Compromís +´ Gandia unida, Josep Alandete; acompanyant pels portaveus de PSPV-PSOE, Partit Popular i Ciudadanos, José Manuel Prieto, Víctor Soler i Pascal Renolt, respectivament, han comparegut en roda de premsa aquest migdia per tal d’explicar les al·legacions que l’Ajuntament de Gandia presentarà al projecte del Tren de la Costa plantejat pel Ministeri de Foment.

En primer lloc, l’alcaldessa ha destacat la unanimitat de tots els grups polítics en sumar-se a les al·legacions que es presentaran hui mateix i que van ser acordades divendres passat en Junta de Portaveus. “L’estudi informatiu del Ministeri de Foment sobre el Tren de la Costa contempla una possibilitat que tots els partits amb representació a l’Ajuntament de Gandia rebutgem: l’eliminació de l’estació de rodalies i el seu trasllat al polígon Alcodar. Per això, entenem que l’estació ha de quedar-se al centre de la ciutat, siga com siga”.

Morant ha explicat que les al·legacions tenen caràcter urbanístic, mediambiental i també social: “Des de 2016 hem mantingut moltes reunions amb la Conselleria d’Infraestructures i amb els municipis afectats. Sabíem que no era fàcil però la Conselleria s’ha posicionat sobre el tram Gandia-Oliva-Dénia com una primera fase fonamental”.

Sobre els dos principals punts de les al·legacions, la màxima representant municipal ha informat que la primera passa pel desdoblament íntegre del tram Cullera-Gandia, sense excloure-hi el municipi de Xeraco, tal i com sí es preveu ara.

Sobre les alternatives del tram Gandia-Oliva-Dénia, l’alcaldessa ha reafirmat el compromís del govern municipal d’exigir que es mantinga el traçat subterrani actual i que es descarte totalment la proposta coneguda com a “1B”, que passa per rodejar la ciutat i instal·lar l’estació de trens al polígon Alcodar: “Rebutgem de manera taxativa aquesta segona opció, ja que depreda el territori i crea barreres físiques totalment innecessàries i que crearien un problema on no hi ha en aspectes mediambientals, socials i econòmics”. “Sabem que el cost econòmic de la primera opció és més alt, però defensem que és la proposta que millor s’adapta a les necessitats de la ciutat en tots els àmbits”.

També s’ha incidit durant la roda de premsa sobre la necessitat que hi haja una parada o baixador a l’Hospital Comarcal Francesc de Borja. “En les al·legacions ho exigim perquè són milers les persones que cada dia passen per aquesta infraestructura que genera una gran mobilitat a tota la comarca” “A més, les al·legacions també contemplen altres parades en municipis veïns i la implantació de mesures compensatòries o correctores que ajuden a pal·liar les afeccions que es puguen produir”.

Finalment, Morant ha volgut destacar el treball realitzat pels tècnics municipals, el quals “no només tenen el compromís amb les lleis i les normes, també el tenen amb la ciutat i la seua sensibilitat queda reflectida en els documents que presentem”.

Per la seua banda, Alandete ha assegurat que “és imprescindible la unitat de Gandia, la Safor i la Marina Alta, perquè és impossible que es faça aquesta infraestructura en contra de l’opinió de la ciutadania, de les polítiques de lluita contra el canvi climàtic, de la nova mobilitat sostenible… El cas del tren Gandia-Oliva-Dénia és un exemple més de la falta d’inversió històrica en el nostre territori, on tenim dret a una mobilitat i un transport públic sostenibles que vertebre les comarques”. I ha destacat també el treball dels tècnics municipals dels departaments d’Urbanisme i Gestió Responsable del Territori, “impecacle i amb una sensibilitat d’acord amb la de la ciutadania”.

El vicealcalde ha desitjat que l’acord tinga continuitat amb capacitat d’influència en les administracions que han de decidir finalment, perquè és necessari i urgent que es faça en els terminis més ràpids possibles: “Hem de continuar incidint políticament a través de la Generalitat i el Govern central tots units i utilitzant també la força de les nostres formacions polítiques”.

El portaveu socialista, ha mostrat l’absolut suport a les al·legacions, “des de la rendibilitat social i connectivitat territorial de la infraestructura, perquè no hi ha més rendibilitat social que polítiques de mobilitat que connecten i no desconnecten… Per això és inaudit que dos comarques no estiguen unides. ”. En aquest sentit, ha recordat que, ara que el projecte encara està en fase d’estudi, “la única alternativa és la “1A”, que s’adapta a les necessitats presents i futures de la nostra ciutat.  Ens estem jugant quina política de mobilitat integral tindrem a Gandia en les pròximes dècades”. I ha assegurat que d’ara endavant qui faça un ús partidista del tren s’enganyarà, perquè és una postura unànime.

El portaveu popular, s’ha felicitat també per “la consecució d’un front comú per a dir alt i clar al govern central que Gandia no anava a tolerar que s’eliminara la seua estació del centre de la ciutat. Però per a això era necessari aconseguir unitat d’acció en un tema que havia de ser, forçosament, de ciutat. Que congregara a tots els partits polítics en un mateix bàndol i que allunyara la lluita partidista d’una qüestió que és de ciutat. I hui, puc dir amb orgull que ho hem aconseguit. Com vaig dir al principi de la legislatura, serem una oposició ferma i fiscalitzadora, però també propositiva i constructiva que anteposarà sempre els interessos de Gandia als partidistes, i hui l’estem demostrant. Tenim capacitat de diàleg i de pacte”.

Finalment, el portaveu de Ciudadanos ha destacat que aquest és un exemple clar de política útil per a aconseguir “una reivindicació històrica i hui més que mai necessària per a tots els ciutadans de la nostra ciutat i comarca. Unes al·legacions que esperem siguen ateses i tractades al més prompte possible, perquè el traçat Tren Gandia-Oliva-Dénia no siga només una reivindicació sinó un projecte present”.

Twitter

Facebook